“Setiap Hari Orang Tanya Bila Nak Mti.” – Elyana Kini Bertarung Dengan Knser Yang Merebak Ke Tulang Belakang.

201

Bert@rung dengan knser limfoma tahap empat, penyanyi Elyana akui terkilan dengan kata-kata kecman netizen terhadap dirinya. Lebih menyedihkan, ada netizen yang sanggup mempersoalkan mengapa dia masih belum matl.

Kata Elyana, dia cukup sedih dengan kata-kata tersebut dan tertanya-tanya apa salahnya sehingga ada yang sanggup melemparkan kcaman sedemikian rupa.

“Saya manusia biasa. Kalau setiap hari orang kcam dan tanya bila nak matl, apa yang korang rasa? Apa saya buat salah dalam kehidupan ni sampai semua orang nak tengok saya matl?

“Lagi-lagi saya tengah saklt, bila dapat kata-kata macam tu, memang 0tak akan jadi negatif. Tapi sekarang ni saya dah tak hairan apa orang nak cakap sebab saya tahu dunia ini berputar. Kita balas tak akan sama dengan Allah balas,” katanya.

Elyana juga mendedahkan s3l knser telah merebak ke tulang belakang. Kata Elyana, pada mulanya dia menyangkakan hanya saklt belakang, namun kesihatannya kini semakin stabil selepas melakukan rawatan radioterapl.

“Selepas buat radioterapl baru keadaan saya pulih kembali. Sebab itu saya mahu langsaikan konsert ini secepat mungkin. Takkan saya asyik nak ulang alik ke h0spital. Duduk rumah, itu bukan hidup saya. Saya menyanyi daripada tingkatan satu. Ini hidup saya.

“Ini memori sepanjang 19 tahun saya dalam industri. InsyaAllah anak boleh tengok nanti kalau dia rindu. Siapa sahaja yang rindukan saya boleh tengok nanti. Saya tengah saklt. Kalau saya tunda apa yang saya nak, mungkin cita-cita saya tak kesampaian,” katanya.

Dalam pada itu, Elyana bakal mengadakan konsert Elyana Jadi Diriku 19 ‘Live in Concert’ yang akan diadakan pada 6 Julai ini di Bentley Music Auditorium, Damansara. Konsert tersebut adalah bersempena usaha mengumpul dana untuk diagihkan kepada pesakt knser yang memerlukan bantuan.

Sumber : Media Hiburan via kicappedas

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here