“Dia Asyik Sebut Nak Ke Kbur Ibu,” Pelajar Maaut Diseret 40 Meter Mennggal Dunia Genap 100 Hari Pemergian Ibu.

863

 

Melihat kemlangan ngeri yang mragut nywa pastinya merupakan pengalaman yang tidak boleh dilupakan sehingga boleh menyebabkan trauuma. Begitulah yang dihadapi oleh seorang pemandu yang menceritakan pengalamannya melihat seorang pelajar lelaki yang diseret kira-kira 20 meter apabila dilnggar oleh lori 1 tan di hadapan sekolah. Kejadian tersebut telah dikongsikan oleh seorang pemilik Fcebook, Anita Mohammad yang menjadi saksi utama kejadian tersebut.

Kemlangan yg menyedihkn..20hrbln khamis brsamaan 16syawal1440 jam 4.45pm.

Xtau nk mula dr mana.allah pilih sy utk melihat kemlangan sorng pelajar darjah 3 yg menyayat hati didepan mata

Sambutan hari raya sklh agama bukit banjar smlm yg sepatotnya smua gembira bertukar duka apabila srng ank muridnya dirempuh sebuah lori 1tan.x pasti ade muatan durian atau x yg pasti mmng penuh dgn bakul dibelakang lori.

Sy yg kebetulan ade disitu dgn tujuan nk ambil ank² blik sklh menjadi saksi ditmpt kejadian.adik AQEEF HAFIY..berlari² dr pintu pagar sklh bla melihat kereta sy berhenti ditepi jln.smpi di tepi kereta sy dia tiba² berhenti.dr dlm kereta sy tgok muka dia dan dia tgok muka sy.mungkin kereta sy disangkakn kereta ayahnya kerana warna kereta yg sama cuma jenis berbeza membuatkn dia malu dan terus berlari melintas jln mcm tu je dannnnnn lori pon smpi terus merempuh ank kecil tu allahu aqeeffff.

Didepan mata saya aqeef di seret sejauh +-20mter jauhnya dan berguling² dibawah lori dgn kasut dan songkoknya berterbangan atas jln dgn lengkap berbaju melayu biru hari raya.

Sy seperti org hilang akal.mnjerit² meminta bantuan org awam hantar aqeef segera ke hsptl.mse tu call 999 pn sy dh x blh berkata².seluruh badan menggigil kerana terkejut.

Selepas dibawa kehsptl oleh org awam yg kebtln ade disitu..sy pn ke balai polis utk buat laporan mengenai kemlangan trsebut atas arahan guru besar SABB dan ustazah² SABB pn ade turut serta..

Smlm smasa aqeef di zon merah HPSF muar sempat sy pggl dia dan aqeef respon dgn mengangkat tgnnya.aqeef cedera dalaman yg sgt terok.tulang pinggang ptah,tulang rusuk ptah,tulang tengkok ptah,pendrahan paru² dan pendrahan kepala. jam 1.45am aqeef telah dihantar ke hsplt jb utk rawatan lanjut.dan bru dpt perkhabaran aqeef akn dioperation wlu dlm keadaan kriitikal sbb pndrahan kepala yg sgt² terok.

Utk pemgetahuan smua jg aqeef bru saja kehilangan ibunya sblm puasa hr tu akibat breasst cncer dan akeef ank bongsu dr 4 beradik.abgnya crita smlm aqeef asik sebut nk kekbur ibunya sja sejak akhir²ni. mungkin dia trlalu rindu dgn arwh sbb dia ank manja allahu.

Dihari yg baik ini sy mohon rakan² fb sy smua tolong doakn pembedahan aqeef selamat dan berjaya.moga aqeef diberi kesembuhan olehNya.doakn aqeef kuat..hr ni lepas solat jumaat jgk masjid di 3 kg sy akan adakan solat hajat utk aqeef lepas solat jumaat nnt..sama² kita ttipkn sedikit doa utk aqeef..

Akif moga kuat.

Kriitikal.

Mohon doa.

Walau bagaimanapun, dalam posting terbaru pemilik Fcebook tersebut menyampaikan berita sedih bahawa adik Aqeef telah pun mennggal dunia pada Jumaat lepas dan telah disemadikan disebelah kbur ibunya.

Pemergian adik Aqeef dianggap sebagai pertemuan semula setelah cukup 100 hari ibunya pergi meninggalkannya. Lagi mnyedihkan, adik Aqeef mennggal dunia pada tarikh lahir arwh ibunya.

Alhamdulillah.adik aqeef selamat disemadikan jam 10.30am td.dr pg hujan renyai seolah menngisi sama.selesai shja kebumi hujan pn turun dgn lebatnya allahu..mcm tu jg perasaan org yg melihat perjalanan adik aqeef hr ni..

Sy bukan lah sesiapa pd adik aqeef.cuma sy allah swt pilih utk melihat perjalanan ank syurga ini dr awal sampai akhir pengakhirannya..

Hr ini smua menangisi pemergianmu.sgt cantik allah swt aturkn jln ceritamu nakk..semalm genab 100 hr ibumu pergi,dan jatuh pd tarikh lahir ibumu jua.dan pada tarikh tu jgk allah mengambilmu jatuh pulak hr jumaat yg mulia..

Bila difikir sejenak smua yg brlaku allah dah susun cantik utkmu bertemu arwah ibumu disana.ada rasa sarat kerinduan yg kau tanggung dan hya allah yg maha mengetahui apa yg ada dlm hatimu saat kau merindui hangatnya pelukan ibumu.

Hari ini aqeef disemadikan bersebelahan kbur ibunya..allahu..sekali lagi airmata ni jatuh indah susunan jln ceritamu.. rehatlah disana nakk..dakap ibumu sepuasnya.auntie hya mampu kirimkn doa utkmu..sesungguhnya auntie antara org yg beruntung dpt melihat dr awal hgga akhir saat perjalananmu ingin kesyuurga.

Buat kawan² fb smua..doakn sy juga kuat. semangat sy juga seperti direntap akn kejadian seumpama ini.saat ini segala urat smua sakit..andailah boleh didelete sgala yg terjadi depan mata akan segera saya delete.. biar segalanya jua terkbur..allah sebaik² perancang mana yg terbaik utk hambanya.

Jgn kita menyalahi sesiapa.biar p0lis jalankn siasatan.adik aqeef pn dh gembira disana disyurga yg abadi.

Takziah pd keluarga adik aqeef hafiy..moga ayah dan abg²nya tabah dgn 2 kehilangan dlm beberapa bulan ini..sama² kita doakan.

Selain itu, menerusi siasatan p0lis, dilaporkan anggaran adik Aqeef diseret kira-kira 40 meter di hadapan sekolah tersebut.

Sumber: Anita Mohammad / coretanmedia.com

 

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here